VABALOG

Postituste põuast ja kasvavast trendist harvemini blogi uuendada

Postitused Vabalogi on viimasel ajal vähenenud ja üldisema retrospektiivsuse raames on põhjust natuke juurelda põhjuste üle, et miks ja kuidas.

1. Kirjutan parajasti enda magistritööd, mis tähendab ka raamatute ja uurimuste lugemist, mis jätab suht vähe aega üleliigseks. Kahjuks blogimine kuulub üleliigse alla.

2. Ees seisab töökoha vahetus, mille raames õnnestub ehk isegi natuke intensiivsemalt blogida ja seda tööülesannete raames. Tõenäoliselt on sellisel juhul tegu täiesti uue blogiga.

3. Tegu on üldisema tendentsiga, millest on ka mujal viimasel ajal juttu olnud. Näiteks Eric Kintz võtab probleemi kokku järgmiselt:

Every new blogger is warned about “the” ultimate rule and is confronted with the pressure of a day going by with no new post. Every one has in mind the examples of successful bloggers, like Robert Scoble at Microsoft, who post several times a day. Daily posting shows that you are serious about blogging, generates traffic and drives reader loyalty, as readers come back daily to check your new posts. You cannot be successful if you do not go by the rule, right? RIGHT?

Wrong. Daily posts are a legacy of a Web 1.0 mindset and early Web 2.0 days (meaning 12 months ago!). The pressure around posting frequency will ultimately become a significant barrier to the maturity of blogging. Here are 10 reasons why.

Kõigist kümnest põhjusest võib pikemalt lugeda siin. Minule jäi eriti silma aga põhjus numbrer 4, millele viitas ka Seth Godini ühes hiljutises postituses RSS “väsimusest”:

RSS fatigue is already setting in. While multiple posts get you more traffic, they also make it easy to lose loyal readers.

Without friction, without a gate on the clutter, we clearly face a commons problem. Here, though, instead of people taking too much of a shared physical good because they have nothing to lose, the problem is surplus. By writing too much, too often, we’re trouncing on the attention of the commons.

But what should we do about it?

I think the answer is subtle and simple: over time, as blogs reach the mass market, the number of new readers coming in is going to go down, and the percentage of loyal readers will increase. The loyal readers are going to matter more.

Blogs with restraint, selectivity, cogency and brevity (okay, that’s a long way of saying “making every word count”) will use attention more efficiently and ought to win.

Mina kuulun nende inimeste hulka, kes osaliselt juba RSS “väsimuse” all kannatavad. Paljuski on see minu enda süü, sest üritan hetkel jälgida nii umbes 65-te blogi. Sealjuures postitavad päris mitme blogi autorid mitmeid kordi päevas. Selle tulemusena on mulle märksa sümpaatsemaks muutunud blogid, mis postitavad harvem ja kitsamatel teemadel.

Sarnast liini üritan ka siin hoida, sest RSS’i kasutab järjest rohkem inimesi. Küsimus ei ole enam külastatavuses vaid selles, kas keegi peab sinu blogi enda RSS lugejasse lisamise vääriliseks. See ei tähenda, et ma veel harvemini postitama hakkaks, kui praegu (paar korda nädalas) või et toimuks mingit kvalitatiivset hüpet.

Elame näeme.


Categorised as: ...


One Comment

  1. Eric Kintz ütleb:

    Hi,

    Thanks for linking to my post on blogging frequency. I thought you would enjoy the follow up analysis on how this post spread throughout the blogosphere.
    Eric

    http://h20325.www2.hp.com/blogs/kintz/archive/2006/10/01/1683.html

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga